twitter instagram YouTube

2022-01-14
Erasmus + - Akcja kluczowa 2 – Budowanie potencjału w szkolnictwie wyższym – Erasmus +

Erasmus + - Akcja kluczowa 2 – Budowanie potencjału w szkolnictwie wyższym – Erasmus +

Akcja w zakresie budowania potencjału w szkolnictwie wyższym wspiera projekty współpracy międzynarodowej, które opierają się na wielostronnych partnerstwach między organizacjami prowadzącymi działalność w dziedzinie szkolnictwa wyższego. Akcja ta wspiera adekwatność, jakość, modernizację i zdolność reagowania szkolnictwa wyższego w państwach trzecich niestowarzyszonych z Programem w odniesieniu do potrzeb odbudowy społeczno-gospodarczej, wzrostu gospodarczego i dobrobytu oraz reagowania na niedawne tendencje, w szczególności globalizację gospodarki, ale także regres w ostatnim czasie w zakresie rozwoju ludzkiego, niestabilność oraz rosnące nierówności społeczne, gospodarcze i środowiskowe, pogłębione przez pandemię COVID-19. Wnioskodawcy muszą złożyć wnioski o dofinansowanie do dnia 17 lutego do godz. 17:00:00 (czasu obowiązującego w Brukseli).

ORGANIZATOR: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji. Narodowa Agencja Programu Erasmus + i Europejskiego Korpusu Solidarności

O AKCJI: Akcja w zakresie budowania potencjału w szkolnictwie wyższym wspiera projekty współpracy międzynarodowej, które opierają się na wielostronnych partnerstwach między organizacjami prowadzącymi działalność w dziedzinie szkolnictwa wyższego. Akcja ta wspiera adekwatność, jakość, modernizację i zdolność reagowania szkolnictwa wyższego w państwach trzecich niestowarzyszonych z Programem w odniesieniu do potrzeb odbudowy społeczno-gospodarczej, wzrostu gospodarczego i dobrobytu oraz reagowania na niedawne tendencje, w szczególności globalizację gospodarki, ale także regres w ostatnim czasie w zakresie rozwoju ludzkiego, niestabilność oraz rosnące nierówności społeczne, gospodarcze i środowiskowe, pogłębione przez pandemię COVID-19.

CEL AKCJI: W szczególności akcja ta:

  • podniesie jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym w państwach trzecich niestowarzyszonych z Programem i zwiększy jego znaczenie dla rynku pracy i społeczeństwa;
  • podniesie poziom kompetencji i umiejętności oraz zdolność do zatrudnienia studentów instytucji szkolnictwa wyższego państw trzecich niestowarzyszonych z Programem dzięki opracowywaniu nowych, innowacyjnych programów edukacyjnych;
  • będzie promować edukację włączającą, równość, sprawiedliwość, niedyskryminację oraz upowszechnianie kompetencji obywatelskich w szkolnictwie wyższym w państwach trzecich niestowarzyszonych z Programem;
  • udoskonali nauczanie, mechanizmy oceny pracowników i studentów instytucji szkolnictwa wyższego, zapewnianie jakości, zarządzanie, administrację, włączenie społeczne, innowacyjność, bazę wiedzy, zdolności cyfrowe i przedsiębiorcze, a także umiędzynarodowienie instytucji szkolnictwa wyższego w państwach trzecich niestowarzyszonych z Programem;
  • zwiększy możliwości instytucji szkolnictwa wyższego, podmiotów odpowiedzialnych za szkolnictwo wyższe oraz właściwych organów państw trzecich niestowarzyszonych z Programem w zakresie modernizacji ich systemów szkolnictwa wyższego, w szczególności jeżeli chodzi o zarządzanie i finansowanie, przez wspieranie opracowywania, wdrażania i monitorowania procesów reform;
  • poprawi szkolenie nauczycieli oraz ustawiczne doskonalenie zawodowe, aby wywrzeć wpływ na długoterminową jakość systemu edukacji w państwach trzecich niestowarzyszonych z Programem;
  • będzie stymulować współpracę instytucji, budowanie zdolności i wymianę dobrych praktyk;
  • będzie wspierać współpracę obejmującą różne regiony świata poprzez wspólne inicjatywy.

Akcja ta zapewni równość i włączenie, wzmocnienie systemu oraz budowanie zdolności, a także zagwarantuje w sposób przekrojowy w ramach akcji zdolność do zatrudnienia. Interwencje nie będą już poświęcone wyłącznie modernizacji samych programów nauczania, lecz powinny również uwzględniać administrację, zarządzanie oraz wzmacnianie gospodarczych i społecznych ekosystemów szkolnictwa wyższego w szerszym ujęciu. Uwzględnienie kwestii regionalnych, budowanie sojuszy i koalicji, wdrażanie pilotażowe nowych podejść i inicjatyw opartych na zaangażowaniu poszczególnych krajów będzie silnie wspierane. Wspieranie wdrażania Zielonego Ładu, zwiększanie zdolności technologii informacyjno-komunikacyjnych w państwach trzecich niestowarzyszonych z Programem oraz udział studentów w procesach planowania i uczenia się będą elementami przekrojowymi tej akcji. Zostaną zapewnione spójność, synergia i komplementarność z innymi istotnymi interwencjami Unii Europejskiej w tej dziedzinie.

ASPEKTY PROJEKTU:

  • Aspekt 1 – Wspieranie dostępu do współpracy w szkolnictwie wyższym
  • Aspekt 2 – Partnerstwa na rzecz transformacji w szkolnictwie wyższym
  • Aspekt 3 – Projekty dotyczące reform strukturalnych

KTO MOŻE SKŁADAĆ WNIOSKI:

W przypadku aspektów 1 i 2: instytucje szkolnictwa wyższego, stowarzyszenia lub organizacje instytucji szkolnictwa wyższego ustanowione w państwie członkowskim UE lub państwie trzecim stowarzyszonym z Programem lub w uprawnionym państwie trzecim niestowarzyszonym z Programem. Instytucja składa wniosek w imieniu wszystkich organizacji uczestniczących zaangażowanych w dany wniosek.

Dodatkowo w przypadku aspektu 3: prawnie uznane krajowe lub międzynarodowe organizacje rektorów, nauczycieli lub studentów ustanowione w państwie członkowskim UE lub państwie trzecim stowarzyszonym z Programem lub w uprawnionym państwie trzecim niestowarzyszonym z Programem.

Wyjątek: organizacje uczestniczące z Białorusi (region 2), Syrii (region 3) i Federacji Rosyjskiej (region 4) nie mogą występować w charakterze wnioskodawców.

WYSOKOŚĆ DOTACJI:

Kwoty dofinansowania UE na projekt są następujące, w przypadku:

  • aspektu 1 – Wspieranie dostępu do współpracy w szkolnictwie wyższym: 200 000 – 400 000 EUR na projekt 
  • aspektu 2 – Partnerstwa na rzecz transformacji w szkolnictwie wyższym: 400 000 – 800 000 EUR na projekt
  • aspektu 3 – Projekty służące reformie strukturalnej: 800 000 – 1 000 000 EUR na projekt       

TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW: Wnioskodawcy muszą złożyć wnioski o dofinansowanie do dnia 17 lutego do godz. 17:00:00 (czasu obowiązującego w Brukseli).

TERMIN REALIZACJI ZADANIA:

Czas trwania projektu należy określić na etapie składania wniosku na podstawie celu projektu i rodzaju działań zaplanowanych na okres realizacji projektu. Jedynie w wyjątkowych okolicznościach można jednorazowo wydłużyć okres kwalifikowalności o 12 miesięcy, jeżeli nie jest możliwe, by partnerstwo sfinalizowało projekt w przewidzianym terminie.

  • Aspekt 1 - Projekty mogą trwać 24 miesiące lub 36 miesięcy
  • Aspekt 2 - Projekty mogą trwać 24 miesiące lub 36 miesięcy
  • Aspekt 3 - Projekty mogą trwać 36 lub 48 miesięcy

ŹRÓDŁO ORAZ DODATKOWE INFORMACJE:

Szczegółowe informacje można uzyskać na stronie internetowej organizatora konkursu: https://erasmusplus.org.pl/aktualnosci/erasmus-2022-zaproszenie-do-skladania-wnioskow

KONTAKT:

Regionalne Punkty Informacyjne na lata 2021 – 2022 na terenie województwa wielkopolskiego:

1. Kuratorium Oświaty w Poznaniu – Karolina Adamska – 780 386 020 - k.adamska@ko.poznan.pl

2. Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Koninie - Przemysław Trawczynski - 601 498 634 - doradca2@cwrkdiz-konin.pl

Opublikował: op@leszno.pl
Napisz do nas